ایده های دکوراسیون داخلی و چیدمان خانه

ایده های شیک و مدرن طراحی داخلی و دکوراسیون

ایده های دکوراسیون داخلی و چیدمان خانه

ایده های شیک و مدرن طراحی داخلی و دکوراسیون

وبلاگی برای طراحی داخلی و دکوراسیون شیک و چینش خانه به سبک مدرن

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معمولا کارایی و استفاده از پیشخوان بر زیبایی و تزیین آن ارجحیت دارد. اما شما می توانید با قرار دادن اشیا و وسایل کوچک بر روی پیشخوان آشپزخانه، به زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه و حتی کل خانه کمک کنید. مثلا تنها با قرار دادن سرویس قهوه، پیشخوان شما شکل هنری به خود می گیرد. ما در این مقاله  ایده های زیباتر شدن پیشخوان آشپزخانه به شما معرفی می کنیم که می توانید بر اساس شکل و شمایل خانه خود، یک یا چند نمونه از این ایده ها را به کار ببندید.

استفاده از کتاب

استفاده از کتاب در پیشخوان آشپزخانه

استفاده از کتاب های آشپزی و یا کتاب هایی که جلد و شیرازه ضخیم و محکمی دارند، گزینه هایی خوبی برای قرار گرفتن روی پیشخوان آشپزخانه هستند.

استفاده از تخته آشپزی

استفاده از تخته آشپزی در پیشخوان آشپزخانه

می توانید از تخته هایی با اشکال و اندازه های مختلف شامل تخته های چوبی یا مرمری استفاده کنید و آنها را به دیوار تکیه بدهید.

استفاده از میوه های تازه

استفاده از میوه در پیشخوان آشپزخانه

قرار دادن میوه در ظرفی زیبا همیشه پیشخوان را زیبا می کند. در این عکس، دیواره مرمری آشپزخانه رنگ زرد لیموها را بیشتر نشان می دهد. می توانید از میوه های دیگری مانند پرتقال نیز استفاده کنید.

استفاده از گیاهان

استفاده از گیاهان در پیشخوان آشپزخانه

استفاده از گلدان و گیاهان در زیبایی پیشخوان آشپزخانه بسیار تاثیرگذار است. می توانید مانند تصویر بالا از یک گلدان استفاده کنید و یا از چندین گلدان در کنار هم استفاده کنید. حتی می توانید در این گلدان ها سبزیجات تازه پرورش دهید.

استفاده از آثار هنری

استفاده از آثار هنری در پیشخوان آشپزخانه

می توانید مانند تصویر بالا یک بوم نقاشی را به سادگی به دیوار تکیه دهید. می توانید از چندین نقاشی و یا آثار چاپی در ابعاد یکسان استفاده کنید تا شکل یکنواخت تری داشته باشد.

استفاده از مایع ظرفشویی

 

استفاده از مایع ظرفشویی در پیشخوان آشپزخانه

بسیاری از افراد در آشپزخانه خود مایع ظرفشویی یا مایع دستشویی را کنار سینک قرار می دهند. شما می توانید این مایعات شستشو را در بطری های زیبا بریزید. در آشپزخانه سیاه و سفیدی که در عکس بالا می بینید، مایع ظرفشویی در دو بطری شیشه ای زیبا و در یک سینی فلزی قرار گرفته. اگر بطری شیشه ای ندارید می توانید مایع ظرفشویی انتخاب کنید که بطری زیبایی داشته باشد.

استفاده از گل های تازه

استفاده از گل های تازه در پیشخوان آشپزخانه

دسته گل های تازه و رنگارنگ همیشه جلوه زیبا و منحصر به فردی به پیشخوان آشپزخانه می دهد. با توجه به اینکه گل ها بعد از مدتی پژمرده می شوند و باید دور ریخته شوند، می توانید هر هفته یک دسته گل خریداری کرده و آنها را روی پیشخوان بگذارید. می توانید هر بار از گلدان های متنوعی استفاده کنید تا جلوه زنده و زیبا به آشپزخانه بدهید.

استفاده از لوازم برقی

استفاده از لوازم برقی در پیشخوان آشپزخانه

زمانی که وسایل آشپزخانه می خرید، وسایلی را انتخاب کنید که ظاهر خوبی داشته باشند تا از قرار دادن آنها بر روی پیشخوان خجالت زده نشوید. یک مخلوط کن خوشرنگ یا یک توستر خوش فرم برای قرار دادن بر روی پیشخوان انتخاب کنید، مانند تصویر بالا.

استفاده از قوطی های یک شکل

استفاده از قوطی های یک شکل در پیشخوان آشپزخانه

استفاده از قوطی های یک شکل برای موادی چون شکر و آرد، جلوه زیبا و جذابی به پیشخوان آشپزخانه می دهند.

استفاده از عکس های خانوادگی

استفاده از عکس های خانوادگی در پیشخوان آشپزخانه

برای نمایش عکس ها سعی کنید همه عکس ها را در یک منطقه قرار دهید تا جلوه به هم ریخته به پیشخوان آشپزخانه ندهد.

استفاده از سرویس قهوه

استفاده از سرویس قهوه در پیشخوان آشپزخانه

قرار دادن سرویس قهوه بر روی پیشخوان آشپزخانه راه حل ساده ای برای زیباتر کردن آشپزخانه است. مانند تصویر بالا می توانید فنجان های قهوه، سینی قهوه و قهوه ساز را بر روی پیشخوان آشپزخانه قرار دهید. اگر بیشتر چای می نوشید تا قهوه می توانید به جای سرویس قهوه از سرویس چای و قاشق های چایخوری زیبا استفاده کنید.

 

منبع : کاویاب

  • ۰
  • ۰

نحوه دکور کردن خانه به میزان زیادی وابسته به اندازه و مساحت فضاست. با در نظر گرفتن مساحت ها می توان به گونه ای دکوراسیون را انجام داد که حتی کوچکترین فضاها نیز بزرگتر به نظر برسند. اگر به خانه یا آپارتمان کوچکی نقل مکان کرده اید و معضل دکور کردن آن را دارید،ایده دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک را به دقت مطالعه کنید. این توصیه ها به شما کمک می کنند کوچک بودن اتاق نشیمن کمتر احساس شود و خانه، زیباتر به نظر برسد.

نور دیوارها

استفاده از نور دیواری برای اتاق نشیمن

دیوارها می توانند نقش مهمی در فضاهای کوچک داشته باشند. به جای استفاده از لامپ های سقفی می توانید از دیوارکوب ها و لامپ هایی که بر روی دیوار نصب می شود استفاده کنید. این لامپ های دیواری می توانند به صورت متقارن بالای مبل قرار بگیرند.

آینه

استفاه از آینه در اتاق نشیمن

قرار دادن آینه در جای درست می تواند فضا را بزرگتر نشان دهد. آینه را در جایی قرار دهید که نور پنجره را بازتاب دهد یا به عنوان نقطه کانونی در وسط اتاق نشیمن قرار دهید.

اندازه های مناسب را بیابید

اندازه مبلمان در اتاق نشیمن

در دکوراسیون و چیدمان اتاق نشیمن نباید از وسایلی با اندازه های یکسان استفاده کرد. برای یک اتاق نشیمن کوچک، چیدمان مبلمان و وسایل بزرگ، فضا را اشغال می کند. در چیدمان خود اندازه های وسایل را در نظر بگیرید و طوری بچینید که فضایی برای حرکت از میان وسایل وجود داشته باشد. فاصله گذاری میان مبلمان و دیوار و میان مبلمان ها با هم به فضا روح می بخشد.

از پارچه های طرحدار استفاده کنید

استفاده از پارچه های طرحدار در دکوراسیون اتاق نشیمن

استفاده از پارچه های طرحدار مثل طرح های خال خالی و راه راه به فضا انرژی می بخشد. از این طرح ها برای کوسن ها، روکش مبل و صندلی و پرده ها می توانید استفاده کنید.

انباری خودتان را بسازید

استفاده از قفسه های قرینه در اتاق نشیمن

اگر خانه شما انباری ندارد ناراحت نباشید. می توانید با قرار دادن چند قفسه به طور قرینه در گوشه های خانه انباری خودتان را درست کنید.

رنگ های روشن استفاده کنید

استفاده از رنگ روشن در اتاق نشیمن

استفاده از مبلمان و وسایل دکوری روشن و همچنین وسایل شیشه ای و آکریلیک، جلوه ای روشن به اتاق نشیمن می دهد و فضا را بازتر و بزرگتر نشان می دهد.

میزهای پذیرایی

میزهای چندتایی در اتاق نشیمن

از میز پذیرایی کوچک و ترجیحا میزهای چندکاره و تو در تو استفاده کنید. از وسایل دکوری جفت در فضاهای تنگ و کوچک استفاده کنید. این دکوری ها را می توان جا به جا و برای هر قسمتی از خانه استفاده کرد.

روشنایی خانه

استفاده از نور طبیعی پنجره در اتاق نشیمن

نور طبیعی در خانه، فضا را بزرگتر نشان می دهد. با کشیدن پرده ها احساس تازگی و زندگی به خانه داده می شود. اگر پنجره نورگیر نیست، از رنگ روشن برای دیوارها و یا آینه برای منعکس کردن نور پنجره استفاده کنید.

آثار هنری

استفاده از آثار هنری در اتاق نشیمن

تابلوهای هنری ابزار بسیار خوبی برای فضاهای کوچک هستند که نه تنها به فضا زیبایی می بخشند بلکه دیوارها را بلندتر نشان می دهند. می توانید از یک تابلو و یا از گالری تصاویر بر روی دیوار استفاده کنید.

استفاده از پرده های بلند

 

استفاده از پرده بلند در اتاق نشیمن کوچک

بزرگ نشان دادن پنجره ها حقه ای است که دیوارها را بلندتر نشان می دهد. با آویزان کردن پرده هایی که بلندتر از قد پنجره هستند، دیوار بلند جعلی بسازید. قانون کلی این است که میله پرده را حداقل بین چارچوب پنجره و سقف قرار دهید، همچنین میله پرده  بین ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر از کناره های پنجره فاصله داشته باشد. در نهایت قد پرده باید به اندازه ای باشد که به کف زمین برسد.

فرم وسایل را در نظر بگیرید

فرم مبل و صندلی در اتاق نشیمن

از مبلمان بزرگ استفاده نکنید، از وسایلی که شکل و شمایل مرتب دارند استفاده کنید. حتی شکل صندلی و پایه مبل هم می تواند فضا را بازتر نشان دهد.

از فضاهای خالی بیشتر استفاده کنید

آینه و قفسه بندی در اتاق نشیمن

با استفاده از قفسه های سیار برای فضاهای کوچک می توانید کمال استفاده را از فضا ببرید. کتاب ها و وسایل هنری را در قفسه ها جا دهید و خرت و پرت ها و وسایلی که چندان زیبا نیستند در سبد بگذارید.

صندلی های زیبا

صندلی های چندکاره در اتاق نشیمن

می توانید از چهارپایه های دوتایی و زیبا برای هر گوشه خانه استفاده کنید. استفاده از پاف ها و چهارپایه های زیبا و دکوری که هم به عنوان صندلی و هم میز می توانند استفاده شوند، برای فضاهای کوچک بسیار مناسبند. حتی برخی از این چهارپایه ها داخل خود یک مخزن مخفی دارند.

 

منبع : کاویاب

  • ۰
  • ۰

در هر خانه ای اسباب و وسایلی پیدا می شود که به نظر به دردنخور و دورریختنی می آیند اما میتوان با استفاده ازدورریختنی ها در دکوراسیون منزلتان از ایده های زیبایی رونمایی کنید  . اگر می خواهید دکوراسیون منحصربه فردی داشته باشید، ایده های زیر را دنبال کنید:

قوری و عکس

در قوری و عکس و وسایل دورریختنی
 

قوری های شکسته با درهای سالم. با این در قوری های سالم چه می توان کرد؟ یک سیم ۱۵ سانتی متری را به دور دستگیره در قوری بپیچید، حدود یک سانتی متر از سیم را آزاد بگذارید. با استفاده از یک دم باریک دو حلقه در انتهای سیم ایجاد کنید و سپس عکس ها را مابین حلقه ها جا دهید.

نشانگر کتاب

استفاده از شیرازه کتاب های دورریختنی
 

می توانید از شیرازه کتاب به عنوان نشانگر کتاب استفاده کنید!! اگر کتابی دارید که پاره شده یا غیرقابل استفاده است اما شیرازه آن سالم مانده، می توانید قسمت جلد شیرازه را با استفاده از یک چاقو جدا کرده، صاف و مرتب کنید، یک سوراخ در قسمت بالای آن ایجاد کرده و ریسمانی از آن عبور دهید و در نهایت آن را برا علامت گذاری قسمت های خوانده شده، لای کتاب قرار دهید.

روکش صندلی

روکش صندلی با پارچه های دورریختنی
ر

از اضافه پارچه ها می توانید به عنوان روکش مبل و صندلی استفاده کنید. اندازه قسمت نشیمن مبل و صندلی موردنظر را اندازه بگیرید، ۵ سانتی متر به اندازه طول و عرض آن بیفزایید و پارچه را با این ابعاد برش دهید. پارچه را روی قسمت نشیمن صندلی بگذارید، انتهای هر ضلع را زیر صندلی برده و منگنه کنید. گوشه های پارچه را چین داده و تو بزنید. پس از آنکه همه اضلاع و گوشه ها را به زیر صندلی منگنه کردید، روکش را مرتب و تمیز کرده و قسمت های باقیمانده را نیز منگنه بزنید تا صاف و مرتب قرار گیرد.

نقشه

روکش صندلی با نقشه های دورریختنی

 

شما می توایند نقشه جهان یا نقوش و تصاویری که دوست دارید را به قطعات کوچک( نواری، مربعی یا هر ابعادی) تقسیم کنید و آن را روی صندلی بچسبانید. قطعات بریده شده را با استفاده از چسب به شکلی تمیز و مرتب روی صندلی بچسبانید تا ظاهری زیبا و منحصر به فرد به صندلی ببخشد.

چینی شکسته

استفاده از چینی های دورریختنی برای تابلو دیواری
 

قطعات ظروف چینی شکسته شده را در جعبه ای زیبا مشابه تصویر چسبانده و به عنوان یک تابلو از آن استفاده کنید. می توانید حتی زمان و جای شکسته شدن هر ظرف را زیر آن بنویسید.

لامپ و قوطی

قوطی دورریختنی و لامپ
 

با مته سوراخی در وسط یک قوطی حلبی ایجاد کنید. روی قوطی را با پارچه تزیین کنید. یک سیم برق با پوشش پارچه ای را از این سوراخ رد کرده و یک لامپ به آن بزنید و سپس آن را به سقف آویزان کنید.

زیورآلات شکسته شده

زیورآلات دورریختنی و جاکلیدی
 

با زیورآلاتی که بلااستفاده مانده می توانید جاکلیدی زیبا درست کنید. از میان تکه های زیورآلات یک بند رد کنید یا از قطعات زیورآلات شکسته شده برای تزیین گیره جاکلیدی استفاده کنید.

ریسه پارچه ای

ریسه با پارچه های دورریختنی
 

با پارچه های اضافی خود ریسه درست کنید. این پارچه ها را به نیم دایره های کوچک برش دهید، قسمت صاف نیم دایره ها را داخل یک روبان دولایه ای قرار دهید. نیم دایره ها را با فاصله از هم بگذارید و در نهایت انتهای هر روبان را به دیوار آویزان کنید. می توانید برای جلوگیری از پاره و ریش ریش شدن پارچه ها، لبه های پارچه ها را کوک زیگزاگ بزنید.

 

منبع : کاویاب

  • ۰
  • ۰

چه آشپزخانه کوچکی داشته باشید یا آشپزخانه بزرگ، از هر سانت آشپزخانه استفاده خواهید کرد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، حتما مرتب و جمع و جور کردن آشپزخانه یکی از معضلات شماست. هر چه آشپزخانه مرتب تر باشد، فرایند آشپزی، شیرینی پزی و آماده کردن غذا هم لذت بخش تر خواهد بود. برای داشتن یک آشپزخانه ایده آل نیازی نیست هزینه زیادی بکنید بلکه می توانید با روش های آسان آشپزخانه مرتبی داشته باشید. ما به شما خواهیم گفت چگونه با استفاده از ابزار و وسایلی که هر روز در خانه دم دستتان است، برای اینکار استفاده کنید. نمونه هایی از این ایده ها در ادامه ارائه می گردد:

 قرار دادن گلدان های اضافی و در قابلمه ها در قفسه ها و میل پرده ها

جاظرفی در آشپزخانه

 

یک قفسه چرخ دار کوچک می تواند فضای بسیاری برای شما ایجاد کند

 

قفسه بندی آشپزخانه

 نگهدارنده چاقو ساخته شده از قطعات لگو

نگهدارنده چاقو در آشپزخانه

ساخت کشو برای چاقوها در زیر کابینت

جای کارد و چنگل در آشپزخانه

گلدان برای وسایل در آشپزخانه

 درست کردن یک تخته سیاه بر روی شیشه ها

تخته سیاه روی ظروف آشپزخانه

تخته سیاه روی ظروف آشپزخانه

استفاده از فضای زیر کابینت ها برای جا ادویه

جا ادویه ای زیر کابینت آشپزخانه

جا ادویه ای زیر کابینت آشپزخانه

نصب رول کیسه زباله زیر سینک ظرفشویی

رول کیسه زباله در آشپزخانه

قرار دادن کارد و چنگال به صورت عمودی در یک کشو عمیق

کارد و چنگال عمودی در آشپزخانه

کارد و چنگال عمودیدر آشپزخانه

دستمال مرطوب آشپزخانه را خودتان بسازید

 

دستمال مرطوب آشپزخانه

دستمال مرطوب آشپزخانه

استفاده از جعبه کفش به عنوان جاغذایی در فریزر

استفاده از جعبه کفش در آشپزخانه

استفاده از میل پرده های محکم برای جای تخته آشپزی و یا در ظروف به صورت عمودی و مرتب

  • ۰
  • ۰

زیبایی دکوارسیون هر اتاق بر زیبایی کل خانه تاثیرگذار است. دکوراسیون آشپزخانه نیز از این قاعده مستثنی نیست. گرچه برخی المان ها در آشپزخانه را نمی توان چندان تغییر داد، از جمله کابینت ها که اندازه استاندارد دارند و ممکن است بعد از مدتی خسته کننده به نظر برسند، اما می توان با کمترین هزینه تغییراتی در دیگر عناصر آشپزخانه ایجاد کرد تا آشپزخانه ظاهر نو و زیباتر پیدا کند. اگر دوست دارید آشپزخانه لوکس و زیبایی داشته باشید، ۷ ایده برایتان داریم.

چینش آشپزخانه

اگر راحتی برای شما در اولویت قرار دارد، باید سعی کنید در چیدمان وسایل آشپزخانه مثلث اجاق گاز، سینک و یخچال را کوچک کنید. یعنی فاصله بین این عناصر کم باشد. ترجیحا سعی کنید یخچال را در کنار ورودی آشپزخانه بگذارید زیرا معمولا یخچال اولین مقصد کسانی است که پا به آشپزخانه می گذارند.

ارتفاع

مهم است برای آشپزخانه هایی که سقف کوتاهی دارند، از کابینت های بلند استفاده شود تا هم فضا را بزرگتر نشان دهد و هم استفاده بیشتری از فضا شود.

ریخت و پاش

بعد از کابینت چیزی که در آشپزخانه خیلی جلب توجه می کند، دیوار پشت سینک ظرفشویی و اجاق گاز است. از آنجا که دیوار پشت اجاق و سینک معمولا به دلیل پاشیدن آب و مواد غذایی کثیف می شوند، بنابراین در جلوه آشپزخانه تاثیرگذارند. از این رو بایستی همیشه از ریخت و پاش در این قسمت ها جلوگیری شود. کثیفی یا تمیزی این بخش های آشپزخانه می تواند شخصیت شما و سبک خانه را نشان دهد.

.جزئیات

لولا و قفل و ابزار فلزی کابینت در جلوه کابینت ها بسیار تاثیر دارند. کسانی که در خانه اجاره ای زندگی می کنند می توانند با همین تغییرات کوچک، خانه خود را زیباتر کنند

نور

وقتی پا به آشپزخانه می گذاریم، ابتدا به سقف نگاهی می اندازیم ونورپردازی آشپزخانه نظر ما را جلب می کند. برای زیباتر شدن آشپزخانه می توانید در قسمت های مختلف سقف آن از جمله بالای سینک، بالای پیشخوان و دیگر قسمت ها از لامپ های کوچک استفاده کنید. تعداد زیاد این لامپ ها ممکن است مقرون به صرفه به نظر نرسد. می توانید چیدمان آنها را به گونه ای انجام دهید که یکی از آنها اصلی باشد و بقیه لامپ ها اطراف آن قرار بگیرند. اینگونه آشپزخانه شما زیباتر و مجلل تر خواهد شد.

کف آشپزخانه

امروزه کفپوش چوبی برای آشپزخانه (همچون دیگر قسمت های خانه) بسیار متداول شده و جلوه زیبا به خانه می دهد اما کفپوش سرامیکی هم به خصوص اگر به صورت اریب چیده شده باشد، آشپزخانه را شیک می کند.

ظرفشویی

برای آنکه زیبایی و کارکرد سینک ظرفشویی همیشگی باشد، سینک های باکیفیت خریداری کنید. در خرید شیر آب نیز قیمت، ظاهر و کارکرد را در نظر بگیرید.

 

منبع : کاویاب

  • ۰
  • ۰

اندازه ها را یادداشت کنید

اثاث و مبل سفید
 

ممکن است یک اثاث را دوست داشته باشید و خریداری کنید اما وقتی به خانه می آورید با اندازه فضای شما مطابقت نداشته باشد ونتوانید چیدمان اثاث خانه را باب میل خودتان مرتب نمایید. اینجاست که اندازه گیری به کار شما می آید. ممکن است وسیله یا اثاثی در ویترین مغازه یا در عکس کاملا متفاوت باشد با آنچه در خانه می بینید. چه آنلاین خرید می کنید و چه از مغازه، ابتدا با متر اندازه فضایی که می خواهید مبلمان را در آن قرار دهید اندازه بگیرید تا ببینید چه ابعادی از مبلمان برای فضای شما مناسب تر است.


زیاد به دنبال وسایل ست نباشید

اتاق نشیمن و اثاث
 

گرچه دوست دارید وسایل خانه با هم ست باشند و به هم بیایند ولی نیازی نیست همه چیز هماهنگی داشته باشد. گاهی افراد فکر میکنند هر چه هماهنگی وسایل بیشتر باشد، زیباتر است اما همیشه اینطور نیست. تنها به دنبال وسایلی باشید که با فضای شما همخوانی داشته باشد. مثلا اگر یک مبل طرح سنتی دارید، یک میز چرم براق برای کنار آن خریداری کنید.


نمونه پارچه مبل موردنظر را درخواست کنید

نمونه پارچه و اثاث

 

قطعا مبلمان در ویترین مغازه یا در صفحه کامپیوتر زیبا و بینظیر به نظر می رسد اما در خانه شما ممکن است داستان کلا عوض شود، به ویژه در خصوص رنگ. از این رو بهتر است از مغازه دار یا فروشگاه اینترنتی بخواهید یک نمونه پارچه مبل موردنظرتان را در اختیار شما قرار دهند. با این کار می توانید متوجه شوید مبلمان در فضا و نور خانه شما به چه شکل خواهد بود.


اندازه و مقیاس دستتان باشد

مبل کرم و اثاث
 

اینکه شما دوست دارید مبلمان و وسایل شما در دکوراسیون خانه به چشم بیاید، لزوما به این معنا نیست که آنها را در سایز بزرگ خریداری کنید. مثلا برخی افراد برای خانه بزرگ خود اثاث بزرگ خریداری می کنند در حالی که بهتر است ترکیبی استفاده کنید هم بزرگ و هم کوچک. لزومی ندارید اندازه همه وسایل یکسان باشد. بستگی به این دارد که چگونه وسایل بزرگ در کنار دیگر وسایل قرار می گیرند.


ببینید چگونه می خواهید اثاث را وارد خانه بکنید

راهروی باریک و اثاث
 

یکی از مهمترین سوالات در زمان خرید وسایل به خصوص برای کسانی که در آپارتمان زندگی می کنند این است که چگونه می خواهند وسایل را به خانه آورند؟ ممکن است امکان استفاده از آسانسور وجود داشته باشد یا گاهی فروشندگان برخی قطعات مبل را جدا کرده و داخل خانه آنها را روی هم سوار می کنند تا مبل کمتر آسیب ببیند و جا به جایی اثاث از میان در و راهروهای باریک راحتتر باشد. شاید هم شما بخواهید مبلتان را خراب کنید! بهتر است از قبل فکر جا به جایی باشید تا اینکه مبلمان و وسایل گران قیمت روی دستتان بماند.


با عجله خرید آنلاین انجام ندهید

خرید آنلاین و اثاث
 

گرچه خرید آنلاین راحتترین راه برای خرید وسایل خانه است اما باید با دقت این کار را انجام دهید تا بابت خرید وسیله ای که در طولانی مدت ممکن است از آن متنفر شوید، پشیمان نشوید. اثاث و مبلمانی خریداری کنید که دوست دارید و در طولانی مدت بتوانید از آن استفاده کنید. قبل از خرید هر یک از این وسایل ابتدا فکر کنید که در خانه شما چه جلوه ای دارد و آیا آن را دوست دارید؟ سپس آن را خریداری کنید.


فرش و قالی را از مغازه خریداری کنید

فرش و مبل طوسی و اثاث
 

برای خرید فرش بهتر است به مغازه مراجعه کنید. تشخیص درست رنگ قالی در صفحه کامپیوتر بسیار سخت است. ممکن است فکر کنید رنگ آن قرمز است اما در واقع صورتی تیره باشد. مسئله مهم دیگر جنس آن است که در خرید اینترنتی مشخص نمی شود. ممکن است ظاهر زیبایی داشته باشند اما کیفیت آنها چندان خوب نباشد یا باز کردن در و جا به جایی صندلی را دچار مشکل کند. ببینید کارایی فرش برای فضای شما چگونه است.


ارتفاع وسایل را اندازه بگیرید

مبل سرمه ای و اثاث

اگر بدانید ارتفاع مبلمان موردنظر شما چقدر است، چیدمان بهتری برای آن می توانید در نظر بگیرید. مثلا خیلی از افراد  دوست ندارند میز پذیرایی آنها از مبلمانشان بلندتر باشد اما اگر به غذا خوردن جلوی تلویزیون علاقه دارید شاید ترجیح دهید میزتان بلندتر باشد. همین مسئله می تواند در خصوص تخت خواب و پاتختی پیش بیاید. اگر اندازه ها را از پیش مدنظر بگیرید، دکوراسیون بهتری می توانید بچینید.


فراموش نکنید راحتی هم حائز اهمیت است

مبل ال سفید و اثاث
 

ممکن است عاشق خریدن یک کاناپه چرم باشید اما این کاناپه با طرح اتاق شما همخوانی نداشته باشد یا چندان راحت نباشد. بهتر است قبل از خرید روی آن بنشینید و راحتی و ابعاد آن را بیازمایید. اکثرا فروشندگان عرض  ۹۰ سانتی متر را برای کاناپه پیشنهاد می دهند اما اگر قد بلندی دارید می توانید کاناپه های عرض ۱۰۰ ساتی متر را خریداری کنید. اگر اتاق نشیمن بسیار مدرن داشته باشید، ممکن است مبلمان چرم و براق چندان مناسب آن نباشد. از خود بپرسید: استفاده کاناپه برای شما چیست؟ می خواهید آن را کجا قرار دهید؟ چه کسی از آن استفاده می کند؟


در چیدمان وسایل ذهن خود را باز بگذارید

اتاق خواب و اثاث
 

باید ببینید بهترین جای قرار گرفتن وسایل کجاست. اگر عاشق مبلمانی شده اید که به نظر می آید چندان با اتاق پذیرایی شما همخوانی ندارد، بهتر است فکر کنید که در چه جای دیگری از خانه بهتر خواهد بود مانند اتاق خواب یا اتاق نهارخوری. در نهایت با این راهکارها شما خانه را با اثاث و مبلمانی دکور می کنید که دوست دارید. اما اگر اثاثی خریداری کنید که دوست نداشته باشید، چه فایده ای خواهد داشت؟

 

منبع : کاویاب

  • ۰
  • ۰

روش های زیادی برای ایجاد تغییر در دکوراسیون حمام و زیباتر کردن آن وجود دارد. بعضی از این روش ها زمان و هزینه زیادی صرف می کنند اما بعضی دیگر آسان و کم هزینه هستند و خودتان می توانید انجام دهید. در این مطلب به ۵ نمونه از آنها اشاره می کنیم.

مرتب کردن

دکوراسیون حمام و صابون و مسواک

اولین و مهمترین قدم در تغییر دکوراسیون حمام، جمع و جور کردن آن است. چند تا شامپو و شوینده خالی در قفسه های حمام دارید؟ می توانید کرم مرطوب کننده و پاک کننده آرایش خود را در میز آرایش داخل اتاق بگذارید؟ چندین بطری باز شوینده دست در کنار سینک روشویی ظاهر چندان خوبی ندارد. اگر عادت دارید حوله دست را در حمام آویزان کنید، در عوض آن را در کشو یا کمد داخل حمام یا دستشویی جا دهید و در مواقع نیاز آن را بیرون بیاورید. همین که حمام را اندکی جمع و جور می کنید، زیباتر به نظر خواهد رسید.


کابینت ها

دکوراسیون حمام و کابینت
 

استفاده از کمد و کابینت داخل حمام برای نگهداری وسایلی که داخل حمام به آن نیاز می شود، در مرتب و تمیز شدن حمام نقش مهمی ایفا می کند. اگر حمام کوچکی دارید و نمی توانید از فضای کف زمین استفاده کنید، می توانید از کابینت هایی استفاده کنید که بر روی دیوار نصب می شوند. با پیچ و مهره و ابزارهای ساده ای می توانید خودتان این کابینت ها را نصب کنید.


سر دوش های جدید

دکوراسیون حمام و دوش
 

تا زمانی که دوش حمام را عوض نکنید متوجه نخواهید شد که یک دوش جدید چقدر می تواند در حمام تغییر ایجاد کند. در بیشتر مواقع خودتان می توانید به تنهایی و بدون نیاز به تعمیرکار سردوش را عوض کنید. اینکار نه تنها روی ظاهر حمام تاثیرگذار است بلکه کارایی دوش را نیز بالا می برد.


کاغذ یا نقاشی دیواری

دکوراسیون حمام و کاغذ دیواری توالت
 

شما می توانید علاوه بر اتاق نشیمن و اتاق خواب در حمام خود نیز از کاغذ دیواری استفاده کنید. برخی طرح و نقش های کاغذ دیواری ها می تواند اندازه و طرح اتاق را تغییر دهد. برای مثال استفاده از کاغذ دیواری با طرح خطوط عمودی برای اتاق های کوچک، سقف را بلندتر نشان می دهد. خطوط افقی نیز عرض و پهنای دیوار را بیشتر نشان می دهد. پوشاندن یکی از دیوارهای حمام با کاغذ دیواری که رنگ آن متناسب با دکوراسیون حمام باشد، جلوه ای زیبا و مدرن به حمام می بخشد.


آینه

دکوراسیون حمام و آینه و کابینت
 

یک آینه بزرگ فضا را بزرگتر نشان می دهد و جلوه ای شیک و زیبا می بخشد. می توانید یک آینه با چند قفسه کار بگذارید و در آنها از لامپ های LED استفاده کنید. در زمان نصب این لامپ ها به وزن و اندازه آنها توجه کنید.

 

منبع : کاویاب

تبادل لینک رایگان دایرکتوری